Chat

Technisch

Herstellingen

Je woning goed onderhouden betekent ook dat je wat kapot gaat, moet herstellen. Soms is dat op jouw eigen kosten, soms moet Woonland de herstelling betalen.

Kleine herstellingen

Kleine herstellingen moet je bijna altijd zelf betalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een lekkende kraan, het afvoerputje dat verstopt zit, een kapot slot, kapotte lampen, kapotte schakelaars…

Grote herstellingen

Woonland zorgt voor herstellingen die moeten gebeuren door slijtage, ouderdom of overmacht. Wij vervangen bijvoorbeeld een raam dat door een onverwachte, hevige hagelbui (overmacht) barst.
Ook verborgen gebreken moeten wij herstellen. Als je woning bijvoorbeeld vochtige plekken heeft door een slechte constructie van de afvoerbuizen, dan betalen wij de herstelling.

Schade door slecht onderhoud

Is er schade aan de woning omdat jij het niet goed onderhouden hebt? Dan moet jij de kosten van de herstelling betalen.
Bijvoorbeeld: het werkblad van de keuken is beschadigd omdat jij er tijdens het afwassen herhaaldelijk te veel water op morst.

Twijfel je of de kosten voor een herstelling voor jou zijn of voor Woonland? Dan kan je altijd eens kijken in het boekje ZieZo! . Daar staan de meest voorkomende dingen die stuk kunnen gaan en wordt er gezegd wie deze herstelling moet betalen.
In ZieZo! gekeken en toch nog aan het twijfelen? Neem dan contact met ons op via technisch@wmwoonland.be

Hersteldienst Woonland

Moet er iets hersteld worden in jouw woning, maar kan je deze herstelling niet zelf uitvoeren? Dan kan je beroep doen op de hersteldienst van Woonland.

Wij gebruiken vaste tarieven voor herstellingen door onze eigen techniekers:

  • uurtarief per technieker: 40 euro
  • vaste kostenvergoeding verplaatsing: 15 euro
  • kost nutteloze verplaatsing: 55 euro

Wachtdienst (enkel in technische noodgevallen buiten de kantooruren)

Is er een zeer dringend technisch noodgeval buiten de kantooruren, tijdens weekends of sluitingsdagen? Dan kan je bellen naar de wachtdienst. Die is te bereiken op het nummer 052 25 74 85.

Externe firma’s

Voor sommige werken, moet je rechtstreeks contact opnemen met de externe firma waar we mee samenwerken. Dat is bijvoorbeeld het geval voor centrale verwarming en warm water, liften en verstoppingen.

Centrale verwarming / warm waterEquans: 015 45 04 44
LiftenTechnilift (Mechelen): 0800 17 001
OTIS (Willebroek): 0800 124 24
OntstoppenRoefs (Mechelen): 03 866 02 20
Moens (Willebroek): 0477 53 37 99
Gasgeur? Fluvius: 0800 65 0 65

Een herstelling aanvragen bij Woonland, kan je makkelijk doen door op onderstaande knop te klikken.

Heb je nog vragen?

Contacteer ons. We helpen je graag verder.

©2024 Woonmaatschappij Rivierenland | Webdesign Webit
Privacy Policy | Cookie Policy